slovensko-dalnice
Zdroj:www.freedigitalphotos.net.

Na Slovensko to mají Češi blízko a tato země tak patří mezi místa, kam se velmi často vydávají autem. Jak je na tom Slovensko s dopravními předpisy, na co je třeba před cestou myslet, jaké jsou rychlostní limity a v čem je rozdíl mezi slovenskými a českými dálnicemi?

Dálniční síť Slovenska

Na Slovensku jsou aktuálně v provozu a ve výstavbě celkem čtyři dálnice, jež jsou označeny písmenem D a číslem. Největší z nich je dálnice D1, která měří už 320 km a její další části se právě staví. Tato dálnice vede z Bratislavy přes Trnavu, Trenčín, Žilinu, Prešov a Košice až na Ukrajinu. Ostatní dálnice už jsou mnohem kratší, D2 je v západní části Slovenska a vede od hranice s ČR až ke hranici s Maďarskem, D3 je zatím ve výstavbě a má vést až k polským hranicím, D4 je také ve výstavbě a bude propojovat dva hraniční přechody s Rakouskem.

Dálniční známky na Slovensku

Stejně jako v ČR, tak i na Slovensku je třeba mít k jízdě po dálnici platnou dálniční známku. Tyto kupóny se prodávají ve třech verzích – desetidenní, měsíční a roční a ve všech případech jsou určeny pro osobní vozidla, jejichž hmotnost nepřesahuje 3,5 tuny. Za vozidla s vyšší hmotností pak musíte zaplatit mýtné.

Dopravní předpisy na Slovensku

Maximální povolené rychlosti jsou na slovenských silnicích a dálnicích podobné jako u nás – tzn. 50km/h v obci, 90 km/h mimo obec a 130 km/h na dálnici. Stejně tak i na Slovensku platí nulová tolerance alkoholu za volantem. Po celý rok musejí mít řidiči zapnutá světla a v případě, že opustí auto (v důsledku jeho poruchy nebo nehody) musejí mít na sobě vždy reflexní vestu. V případě, že je na dálnici souvislá vrstva sněhu nebo ledu, je třeba mít zimní pneumatiky.